Specialsök

Specialsök Röd kong - KURSEN ÄR FULL!

Svenska brukshundklubbens "nya" officiella tävlingsgren passar att träna för alla hundar.

Vi lär in doften av röd kong och sen är det bara fantasin som sätter gränser för var våra hundar ska leta reda på denna lilla bit av röd kong som vi gömt.

Under tre tillfällen får ni lära er hund doften av röd kong och hur man sedan går vidare med träningen och börjar gömma doften för hunden. Vi kommer träna en och en, där det ges möjlighet att titta på varandra och lära sig från andra ekipage. Men vi kommer även lägga fokus på leken och belöningsutveckling/signal.

Inga förkunskaper men en fördel är om hunden tycker om godis och att kunna leka med sin förare, dock inget krav.

Målet är att efter du gått kursen ska du ha fått verktyg för att utveckla din hund i specialsök.

Datum: Onsdag 25/9, Onsdag 2/10 och Onsdag 9/10

Veckodag: Onsdagar